Zie en lees hier hoe we het hebben uitgevoerd:

    1. Het hout voor de treintafel hebben we bij de houthandel op maat laten zagen, inclusief alle inkepingen voor de halfhoutverbindingen.


    2. Nadat het hout was geleverd een kwestie van naar boven brengen en goed sorteren. Het in elkaar zetten kon beginnen.


    3. Alle verbindingen werden gelijmd. Dankzij het goede zaagwerk van de houthandel, paste alles precies en was alles haaks.
    4. Het eerste raster is klaar.
    5. Zeven stuks...
    6. Zo moet het gaan worden...

    7. Ieder raster komt op 4 stevige poten, die verdeeld over een aantal binnenhoeken worden gelijmd en geschroefd.
    8. In de poten zelf worden bussen met een binnen- en buitenschroefdraad gemonteerd. Hierin worden weer stelschroeven gedraaid.


    9. De rasters worden deze met M6 bouten door-en-door aan elkaar bevestigd. In eerste instantie wordt met lijmklemmen de bovenkant van het tafelblad gelijk gehouden. In tweede instantie worden de poten met de stelschroeven gesteld.


    10. Gewoon een kwestie van doorgaan... 


    11. De middelste tafel, waarop de stad komt, staat op vergrendelbare zwenkwielen. Deze wordt niet bevestigd aan de rest van de vaste tafel. Op dit gedeelte komt geen trein.


    12. Als versteviging en verfraaiing wordt een rand aangebracht die ca 20 mm hoger is dan de delen die gebruikt zijn voor de rasters.


    13. De tafel wordt voorlopig afgedekt met door de houthandel op maat gezaagde platen triplex.


    14. Voilà de eerste mijlpaal is bereikt, 18 m2 tafel ...