Zie en lees hier hoe we het hebben uitgevoerd:
- Het hout voor de treintafel hebben we bij de houthandel op maat laten zagen, inclusief alle inkepingen voor de halfhoutverbindingen.
- Nadat het hout was geleverd een kwestie van naar boven brengen en goed sorteren. Het in elkaar zetten kon beginnen.
- Alle verbindingen werden gelijmd. Dankzij het goede zaagwerk van de houthandel, paste alles precies en was alles haaks.
- Het eerste raster is klaar.
- Zeven stuks...
- Zo moet het gaan worden...
- Ieder raster komt op 4 stevige poten, die verdeeld over een aantal binnenhoeken worden gelijmd en geschroefd.
- In de poten zelf worden bussen met een binnen- en buitenschroefdraad gemonteerd. Hierin worden weer stelschroeven gedraaid.
- De rasters worden deze met M6 bouten door-en-door aan elkaar bevestigd. In eerste instantie wordt met lijmklemmen de bovenkant van het tafelblad gelijk gehouden. In tweede instantie worden de poten met de stelschroeven gesteld.
- Gewoon een kwestie van doorgaan...
- De middelste tafel, waarop de stad komt, staat op vergrendelbare zwenkwielen. Deze wordt niet bevestigd aan de rest van de vaste tafel. Op dit gedeelte komt geen trein.
- Als versteviging en verfraaiing wordt een rand aangebracht die ca 20 mm hoger is dan de delen die gebruikt zijn voor de rasters.
- De tafel wordt voorlopig afgedekt met door de houthandel op maat gezaagde platen triplex.
- Voilà de eerste mijlpaal is bereikt, 18 m2 tafel ...